Filtry
Filtry przeciwpyłkowe
Filtry przeciwpyłkowe służą do filtrowania powietrza, które zasysane bezpośrednio znad drogi wtłaczane jest przez układ wentylacji lub klimatyzacji do kabiny pasażerskiej samochodów.
Filtry przeciwpytkowe chronią przed szkodliwym oddziaływaniem zanieczyszczeń także elementy układu wentylacji lub klimatyzacji w samochodzie, takie jak parownik lub nagrzewnica a także wentylator. Ponadto zatrzymują zanieczyszczenia organiczne, które osiadają na ścianach i wszelkich zakamarkach układu wentylacji, gnijąc po pewnym czasie, powodowałyby występowanie przykrych zapachów.
Obszar zastosowania:
Filtry przeciwpytkowe
montowane 53 w specjalnych
obudowach stanowiących część
układu wentylacji kabiny lub
układu klimatyzacji.
Z reguły w samochodach układy te znajdują się przed kabiną
pasażerską bezpośrednio za deską rozdzielczą samochodu.
Klasy filtracji:
Wg normy EN 779 klasy F-5, F-6, F-7, F-8, F-9
Wykonanie filtrów:
Filtry przeciwpytkowe mają konstrukcję panelów z medium filtracyjnym wykonanym na podstawie systemu minipleat z separacją z kleju topliwego obudowane profilem z tworzywa.
Zamawianie filtrów:
Produkujemy w wymiarach standardowych oraz pod indywidualne
zamówienie klienta.
W zamówieniu należy podać Szer. x Wys. x Gł. w mm + klasa filtrowania
Charakterystyka | F 5 | F 6 | F 7 | F 8 | F 9 |
---|---|---|---|---|---|
Spadek ciśnienia (przy przepływie powietrza ok. 31 cm/s) | < 35 Pa | < 55 Pa | < 100 Pa | < 165 Pa | < 195 Pa |
Skuteczność filtracji materiału dla cząstek 0,3-0,5 um przy przepływie powietrza 14 cm/s | > 20% | > 30% | > 50% | > 60% | > 70% |
Grubość materiału | 0,8-1,0 mm | 0,8-1,0 mm | 0,8-1,0 mm | 0,8-1,0 mm | 0,8-1,0 mm |
Gramatura | 100-125 g/m2 | 100-125 g/m2 | 100-125 g/m2 | 100-125 g/m2 | 100-125 g/m2 |
![]() |
![]() |